Bestellung unter:

0211 30 20 56 14

oder:

sales@3dpowerstore.de


News

Zbrush 2021.7.1 ist erschienen!

15. September 2021 16:43

 

weiterlesen... 


Neu im Programm: FXFactory Plugins!

28. July 2021 11:02

 

weiterlesen... 


ZBrush 2021.6 ist verfügbar! Schon wieder ein neues, kostenloses Upgrade!

11. December 2020 08:50

 

weiterlesen... 


V-Ray 6 für Cinema 4D ist released!

10. December 2020 20:41

 

weiterlesen... 


iToo Forest Pack und Railclone für 3ds Max 2021 sind erschienen!

22. April 2020 17:54

 

weiterlesen... 


KeyShot 9.2 ist erschienen!

07. April 2020 12:16

 

weiterlesen... 


Phoenix FD 4.1 ist erschienen!

10. March 2020 14:57

 

weiterlesen... 


Preiserhöhung um 20% für alle V-Ray Produkte.

24. February 2020 17:29

 

weiterlesen... 


Neue Orca3D Version 2.0.12 ist jetzt verfügbar !

13. November 2019 09:39

 

weiterlesen... 


AXYZ design Family 3D People collection ist verfügbar !

11. November 2019 14:57

 

weiterlesen... 


Alle Dosch Design 3D Modelle sind jetzt auch im FBX Format verfügbar !

06. November 2019 16:27

 

weiterlesen... 


iToo Software hat ein neues kostenloses Plugin SplineOffset veröffentlicht

21. August 2019 10:16

 

weiterlesen... 


Sketchup Pro 2019 Maintenance Release 2 ist erschienen

23. July 2019 20:17

 

weiterlesen... 


V-Ray Next für 3ds Max Update 2 ist da!

05. June 2019 16:41

 

weiterlesen... 


RealFlow|Cinema 4D 3 ist erschienen!

03. June 2019 16:18

 

weiterlesen... 


RealFlow 10.5 ist erschienen!

03. June 2019 14:50

 

weiterlesen... 


V-Ray for Unreal Update 1 ist erschienen!

30. May 2019 20:21

 

weiterlesen... 


Maya 2019.1 ist erschienen!

30. May 2019 19:41

 

weiterlesen... 


Archmaterials vol. 2 jetzt bestellen und Geld sparen!

28. May 2019 19:10

 

weiterlesen... 


Archmodels vol. 216 ist erschienen!
Ladeneinrichtungen.

28. May 2019 19:10

 

weiterlesen... 


Multi-Pass Compositing

3ds Max Rendering Techniques with Tim Jones

In this lecture, Tim breaks down the process of rendering passes out of 3ds Max and demonstrates how to composite them together in Digital Fusion. Learn how to generate many different types of passes and how they are used in production. Identify and correct commonly occurring issues, from incorrect matte edges to bit depth and color correction. Acquire an understanding of what happens under the hood inside your 3D software and how to mimic that behavior while compositing to produce the highest quality renders. Tim demonstrates his techniques using Scanline, V-Ray and Brazil.

Topics Covered:

  • Render Elements
  • Compositing Reflections
  • Lighting Passes
  • Pre-Multiplied Alphas
  • Bit Depth
  • Color Correction
  • Channel Lighting
  • Ambient Occlusion
  • V-Ray Passes
  • ID Passes
  • Z-Depth

Chapters:

  1. Scanline Elements and Reflections
  2. Basic Lighting Passes
  3. Pre-Multiplied Alphas
  4. Bit Depth
  5. Color Correction
  6. Channel Lighting
  7. Ambient Occlusion
  8. Screen Blend Mode, Difference Merge
  9. Shadow Pass Build Up
  10. Auxiliary Channels
  11. V-Ray Passes
  12. Brazil Passes
  13. BONUS: Cover Image

Instructor Bio:

Tim Jones is a CG Supervisor specializing in environment modeling, lighting and compositing for a wide variety of projects ranging from game cinematics and ride films to television commercials and film. He received dual degrees in the fields of architecture and illustration from Lawrence Tech. After several years doing freelance and working for an architecture visualization firm he made the switch to the entertainment industry. For the past 5 years Tim has been working for Blur Studio in Venice, CA. His work can be seen in cinematics and commercials such as Warhammer 40K, Hellgate: London, Ghost Recon 3, Halo Wars andBioshock.

Bestellung einfach telefonisch unter 0211 30205630 oder per E-Mail an sales@3dpowerstore.de.

Preise | zur Herstellerseite