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News

Zbrush 2021.7.1 ist erschienen!

15. September 2021 16:43

 

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Neu im Programm: FXFactory Plugins!

28. July 2021 11:02

 

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ZBrush 2021.6 ist verfügbar! Schon wieder ein neues, kostenloses Upgrade!

11. December 2020 08:50

 

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V-Ray 6 für Cinema 4D ist released!

10. December 2020 20:41

 

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iToo Forest Pack und Railclone für 3ds Max 2021 sind erschienen!

22. April 2020 17:54

 

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KeyShot 9.2 ist erschienen!

07. April 2020 12:16

 

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Phoenix FD 4.1 ist erschienen!

10. March 2020 14:57

 

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Preiserhöhung um 20% für alle V-Ray Produkte.

24. February 2020 17:29

 

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Neue Orca3D Version 2.0.12 ist jetzt verfügbar !

13. November 2019 09:39

 

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AXYZ design Family 3D People collection ist verfügbar !

11. November 2019 14:57

 

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Alle Dosch Design 3D Modelle sind jetzt auch im FBX Format verfügbar !

06. November 2019 16:27

 

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iToo Software hat ein neues kostenloses Plugin SplineOffset veröffentlicht

21. August 2019 10:16

 

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Sketchup Pro 2019 Maintenance Release 2 ist erschienen

23. July 2019 20:17

 

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V-Ray Next für 3ds Max Update 2 ist da!

05. June 2019 16:41

 

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RealFlow|Cinema 4D 3 ist erschienen!

03. June 2019 16:18

 

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RealFlow 10.5 ist erschienen!

03. June 2019 14:50

 

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V-Ray for Unreal Update 1 ist erschienen!

30. May 2019 20:21

 

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Maya 2019.1 ist erschienen!

30. May 2019 19:41

 

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Archmaterials vol. 2 jetzt bestellen und Geld sparen!

28. May 2019 19:10

 

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Archmodels vol. 216 ist erschienen!
Ladeneinrichtungen.

28. May 2019 19:10

 

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Character Animation: Fundamentals: with Chris Kirshbaum

This is Chris's first lecture in a series on character animation using Maya. In this lecture Chris introduces the basics of feature film style character animation. Starting with the bouncing ball and then moving on to using a character rig, Chris gives you a guided tour of the inner workings of Maya, covering the interface and how to develop good workflow habits. He discusses the basics of acting and emotion and demonstrates how to setup the always challenging walk cycle, from blocking in and smoothing out the animation to refining it by adding attitude and feeling.


170 Minutes of Lecture.

Topics Covered:

  • Maya Animation Interface
  • Timing and Spacing
  • Bouncing Ball
  • Preferences
  • Blocking in the Walk Cycle
  • Smoothing the Walk Cycle
  • Problem Solving
  • Adding Drag
  • Opposing Action
  • Adding Attitude
  • Refining the Animation

Chapters

  1. Maya Interface / Tangents and Curve Types 
  2. Bouncing the Ball / Squash and Stretch
  3. Refining the Bouncing Ball
  4. Blocking the Walk Cycle
  5. Breakdowns / Smoothing the Curves
  6. Finaling the Walk Cycle
  7. Adding Feel / Adding Drag / Opposing Action
  8. Adding Attitude / Unpinning
  9. Final Touches

Instructor Bio:

Chris Kirshbaum is an alumnus of CalArts Character Animation, and has a BA in fine arts (drawing) from Arizona State University. He is currently a Character Animator at Dreamworks. Chris's film credits as a character animator include Shark Tale, Flushed Away, Over the Hedge, Kung Fu Panda and Monsters vs. Aliens. In addition to teaching in the Dreamworks internal artistic development and training programs, he currently teaches character animation at the Gnomon School of Visual Effects. When not ensconced in the world of animation, Chris can usually be found either on a football field or behind a drum kit.

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