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News

Zbrush 2021.7.1 ist erschienen!

15. September 2021 16:43

 

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Neu im Programm: FXFactory Plugins!

28. July 2021 11:02

 

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ZBrush 2021.6 ist verfügbar! Schon wieder ein neues, kostenloses Upgrade!

11. December 2020 08:50

 

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V-Ray 6 für Cinema 4D ist released!

10. December 2020 20:41

 

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iToo Forest Pack und Railclone für 3ds Max 2021 sind erschienen!

22. April 2020 17:54

 

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KeyShot 9.2 ist erschienen!

07. April 2020 12:16

 

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Phoenix FD 4.1 ist erschienen!

10. March 2020 14:57

 

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Preiserhöhung um 20% für alle V-Ray Produkte.

24. February 2020 17:29

 

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Neue Orca3D Version 2.0.12 ist jetzt verfügbar !

13. November 2019 09:39

 

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AXYZ design Family 3D People collection ist verfügbar !

11. November 2019 14:57

 

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Alle Dosch Design 3D Modelle sind jetzt auch im FBX Format verfügbar !

06. November 2019 16:27

 

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iToo Software hat ein neues kostenloses Plugin SplineOffset veröffentlicht

21. August 2019 10:16

 

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Sketchup Pro 2019 Maintenance Release 2 ist erschienen

23. July 2019 20:17

 

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V-Ray Next für 3ds Max Update 2 ist da!

05. June 2019 16:41

 

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RealFlow|Cinema 4D 3 ist erschienen!

03. June 2019 16:18

 

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RealFlow 10.5 ist erschienen!

03. June 2019 14:50

 

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V-Ray for Unreal Update 1 ist erschienen!

30. May 2019 20:21

 

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Maya 2019.1 ist erschienen!

30. May 2019 19:41

 

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Archmaterials vol. 2 jetzt bestellen und Geld sparen!

28. May 2019 19:10

 

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Archmodels vol. 216 ist erschienen!
Ladeneinrichtungen.

28. May 2019 19:10

 

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Character Design for Games and Animation Volume 1 with Cameron Davis

Creating an Iconic Character

In this first of two DVDs, Cameron Davis discusses character design at its most fundamental. He begins with basic design theory, color and shape, and shows how to use them to visually tell a story with a character. Beginning with a loose story, Cameron takes you through his thought process when designing for games or animation. From brainstorming to loose sketching, reference gathering and silhouette studies, Cameron shows all the stages of ideation and ends with a finished line drawing that is ready for color. Instructor for this title: Cameron Davis

105 Minutes of Lecture

Topics Covered:

  • Design Theory
  • Color and Shape
  • Brainstorming and Sketching
  • Gathering Useful Reference
  • Silhouette Studies
  • Visual Storytelling

Chapters

  1. Warm-Up
  2. Design Theory - Horns vs. Halos
  3. Referencing Nature - Jocks vs. Stoners
  4. The Final Design
  5. Getting the Brief and Brainstorming
  6. Building Visual Vocabulary
  7. Focusing the Design
  8. Thumbnails / Silhouette
  9. Facial Studies
  10. Refining Shapes and Materials
  11. Tweaking Digitally / Thinking Graphically
  12. Personality Sketch
  13. Loose Turnarounds
  14. Orthographic Front and Side / Final Line Drawing

Instructor Bio:

Born in Hillsboro, Oregon, Cameron attended the Rhode Island School of Design (RISD) and graduated with a BFA in illustration in 2005. After an invaluable internship at Design Studio Press he was offered a job as a concept artist at Neversoft Entertainment working on such video game titles as Tony Hawk and Guitar Hero. Cameron has worked with Activision, McFarlane Toys, Earache Records, Rhythm and Hues, and Psyop Animation to name a few. He enjoys telling stories.



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