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News

Zbrush 2021.7.1 ist erschienen!

15. September 2021 16:43

 

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Neu im Programm: FXFactory Plugins!

28. July 2021 11:02

 

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ZBrush 2021.6 ist verfügbar! Schon wieder ein neues, kostenloses Upgrade!

11. December 2020 08:50

 

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V-Ray 6 für Cinema 4D ist released!

10. December 2020 20:41

 

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iToo Forest Pack und Railclone für 3ds Max 2021 sind erschienen!

22. April 2020 17:54

 

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KeyShot 9.2 ist erschienen!

07. April 2020 12:16

 

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Phoenix FD 4.1 ist erschienen!

10. March 2020 14:57

 

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Preiserhöhung um 20% für alle V-Ray Produkte.

24. February 2020 17:29

 

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Neue Orca3D Version 2.0.12 ist jetzt verfügbar !

13. November 2019 09:39

 

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AXYZ design Family 3D People collection ist verfügbar !

11. November 2019 14:57

 

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Alle Dosch Design 3D Modelle sind jetzt auch im FBX Format verfügbar !

06. November 2019 16:27

 

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iToo Software hat ein neues kostenloses Plugin SplineOffset veröffentlicht

21. August 2019 10:16

 

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Sketchup Pro 2019 Maintenance Release 2 ist erschienen

23. July 2019 20:17

 

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V-Ray Next für 3ds Max Update 2 ist da!

05. June 2019 16:41

 

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RealFlow|Cinema 4D 3 ist erschienen!

03. June 2019 16:18

 

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RealFlow 10.5 ist erschienen!

03. June 2019 14:50

 

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V-Ray for Unreal Update 1 ist erschienen!

30. May 2019 20:21

 

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Maya 2019.1 ist erschienen!

30. May 2019 19:41

 

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Archmaterials vol. 2 jetzt bestellen und Geld sparen!

28. May 2019 19:10

 

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Archmodels vol. 216 ist erschienen!
Ladeneinrichtungen.

28. May 2019 19:10

 

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Texturing Fundamentals 1 - UV Mapping & Texturing - DCLM - Chris Thomas

Level: Fundamentals

Dauer: 4 Stunden, 15 Minuten

Sprache: Englisch

64,00 € (incl. 19% MwSt.)

Bezahlung / Payment: PayPal, Überweisung / Wire transfer

This comprehensive DVD will introduce to you and take you through many of the fundamental concepts of texturing models in a CG environment. What is UVW mapping and how do I work with it? How do 3D procedural textures map themselves onto our models? How can I lock those procedurals to my deforming characters mesh (skin, soft body dynamic objects etc). These and other topics are explored here and should give any user a complete grounding in UV mapping and texturing within 3dsmax.

This DVD is aimed at a fundamentals and intermediate level user that needs a fuller grasp of UVW mapping and procedural texture theory. It will give any user a firm grasp of these concepts upon which they can build further more advanced skills.

Inhalt:

Chapter 01: What are UVs?An introduction to what UVW coordinates are and how they can be used to map 2D textures onto our models.
Chapter 02: Displaying Materials
How to effectively display 2D and 3D textures in the viewport.
Chapter 03: Implicit UVs
What are "implicit" UVs?
Chapter 04: Applied UVW Projections
How to apply UVs when implicit UVs are missing.
Chapter 05: The UVW Mapping Modifier How to use the UVW Mapping Modifier
Chapter 06: "Linking" The UVW Gizmo How to "link" the UVW Modifiers Gizmo to another scene object for special effects work.
Chapter 07: The Bitmap Coordinates Rollout
How to use the 2D/Bitmap Coordinates Rollout in conjunction with an objects UVs to control how the Bitmap/2D images is applied.
Chapter 08: The Unwrap UVW Modifier A brief introduction to the Unwrap UVW Modifier .
Chapter 09: Procedural Textures
What are Procedural Textures?
Chapter 10: World Space
How to map procedural textures using the World Space Coordinate System.
Chapter 11: Object Space
How to map procedural textures using Object Space Coordinate System.
Chapter 12: UVW Space
How to map procedurals using UVW space and also how to lock procedurals to deforming mesh surfaces using UV mapping.
Chapter 13: Special Mapping Types
A brief introduction to "special" procedural mapping types.
Chapter 14: Procedural Coordinates Rollout
How to work with the corresponding procedural coordinates rollout.
Chapter 15: Applied MappingApplying what we have learnt in the previous chapters to a real world model .